скоро:

    follow me on Twitter

    среда, октомври 25, 2006

    Тиква, преместување, унапредување и перални

    Преместување

    Ако некогаш решите да се местите од едно место до друго место на живеење во Чикаго или на кое било друго место во Америка она што ви треба е:
    - пари (прво и најважно)
    - комбе (го земав од ју-хаул)
    - пица и пиво за американските помагачи
    - пица, пиво и цигари за балканските помагачи
    - и пак пари.

    Не сум верувал дека преместувањето може да биде толку голем психички, физички и финансиски тромоз. Преместувањето од едно до друго место со сите потребни нови работи низ домот ме чинеше околу 400 долари плус трошоците на моите две цимерки. Нов тепих требало, нови садови, крпи, кревет и разно разни други бакрачи. Велат сум поминал релативно евтино. Ха, да.

    Општествени перални

    За овие година и неколку месеци колку сум во Америка мислев дека сум ги иживеал сите аспекти на американскиот начин на живот, но не било така. Не сум гледал утакмица на американски фудбал и безбол во живо и еј.. не сум перел во општествена перална. Во куќата во која што се преместив да живеам пералната не ми работи а газдарицата (македонка) не сака да чуе да ја поправи па морав да отидам за прв пат во општествена перална - онаму каде што пере најниската американска класа во која што спаѓам и јас. Пералната се наоѓа на околу десетина блока од мене. Ги собрав сите извалкани алишта што ги имав, ги ставив во куферот на цимерката и се качив на автобус по кое што морав да го влечкам уште четири блока. Влегов внатре и видов околу педесетина перални и сушили во сите димензии. Американските перални и сушилни работат на квортери (25 центи) и едно перење во најмалите перални е 1.75 и 0.25 за секои десет минути сушење. Ја ставив сушилната само на десет минути и после си ги најдов алиштата мокри по што морав да ги пуштам уште дваесетина минути за да ги најдам мокри пак. Колку време им треба на едни алишта да се исушат? - го питав мексиканецот кој работеше во пералната - кој со неразбирлив англиски ми одговори дека најмалку треба да ги оставам 40-60 минути зависност од тоа што перам. Луѓето кои перат внатре не се американци, туку најчесто афроамериканци и мексиканци со неколку деца кои што трчаат и врескаат низ пералната и по некој белец - најчесто студент. Кога исправ се изначекав автобус за да се вратам дома пошто морав да го влечкам куферот десет блока пешки.

    Тиква

    Со идењето на есента во Чикаго (море каква есен.. жив студ е овде) се се врти околу тиквите и ноќта на вештерките. Пита со тиква, пијалоци со тиква, шпагети со вкус на тиква, колачи со вкус на тиква. Тиквата е симбол и застрашувачкиот изглед на баровите, продавниците се популари - дури и таксињата. Кај мене дома единствениот `страшен` детал кој што го имам е костурот закачен на лустерот во кујната. Почна да се зборува за забави на ноќта на вештериките, кој како ќе бил и што. Јас веројатно ќе се маскирам во..... имигрант. :)

    Унапредување

    Ако работите за некоја американска корпорација која да речеме во Чикаго има неколку канцеларии, продавници, банки, ресторанти или било што ако некогаш бидете унапредени ќе ве преместат од едно на друго место. Причината била од раководствена гледна точка: оние кои биле на исто равниште со тебе во моментот не баш лесно ќе те прифатат како шеф. Си можел да имаш проблеми со нивното однесување и немало да те земат на сериозно особено ако си створил пријателски односи со нив. Исто ти е забрането да се дружиш и да ствараш било какви емоционални и сексуални врски со оние кои се над и под твоето рамниште. Односот со нив требало да ти биде исклучително професионален. Многу од овие работи ми изгледаат смешни но логични. Поради таа причина сега ќе мора да патувам дваесетина (триесетина во гужва) минути повеќе до работа.

    1 коментар:

    Фројд. рече...

    Аирлија ново станче... и тепих, и садови!

    Туку, муабетов ми беше за пералните: знаеш, холивудската перспектива ги прави романтични & sooo middle-classy (нели Rachel & Friends переа у перална?!). Да не си најде date у пералната, или само со Mexicano збореше?

    :)